← Terug naar Klantenservice Ga naar Retourportal →
RETOURBELEID
----
DEEL 1 RETOUREN
Ons beleid inzake retouren is t/m 14 dagen na ontvangst van de bestelling geldig, helaas is het na deze periode niet mogelijk een product retour te sturen en/of te ruilen.
Om in aanmerking te komen voor een retourzending, moet het product ongebruikt en in dezelfde staat verkeren als je het hebt ontvangen. Ook moet het in de originele verpakking zijn.
Bewaaradviezen op de verpakkingen van onze producten dienen nageleefd te worden. Met name onze producten op basis van kokosolie kunnen bij onjuiste bewaarmethodes kwalitatief verslechteren. Indien je twijfelt, neem contact met ons op. Onze contactinformatie staat onderaan dit Retourbeleid.
Om in aanmerking te komen voor een retourzending, is een kopie van de factuur altijd verplicht.
Wij verzoeken je de producten niet terug te sturen naar de producent.
Er zijn omstandigheden waarin we alleen een deel van het aankoopbedrag kunnen uitkeren
Boeken met duidelijke gebruikssporen, producten die niet in originele staat verkeren, beschadigd of delen missen die niet door onze fout zijn veroorzaakt.
DEEL 2 TERUGBETALING
Zodra je retourzending is ontvangen en geïnspecteerd, sturen wij je een email om te informeren dat wij je geretourneerde item(s) hebben ontvangen. Wij zullen je ook in kennis stellen van de goedkeuring of afwijzing van je terugbetaling. Indien het is goedgekeurd, wordt je terugbetaling verwerkt en binnen 7 dagen bijgeschreven op de originele betaalmethode.
Uitzondering hierop is de betaalmethode Bitcoin, wanneer je met Bitcoins betaald is een refund in Bitcoins helaas niet mogelijk. Contacteer ons voor een oplossing op maat. Onze contactinformatie staat onderaan dit Retourbeleid.
Ik heb mijn terugbetaling na 7 dagen nog niet ontvangen, wat moet ik doen?
Indien je je terugbetaling nog niet hebt ontvangen, controleer eerst het (bank) account waarop je het bedrag ontvangt opnieuw. Neem in acht dat er vaak een verwerkingstijd is tussen banken. Als je dit alles hebt gedaan en nog steeds geen terugbetaling hebt ontvangen, neem contact met ons op. Onze contactinformatie staat onderaan dit Retourbeleid.
Je bent verantwoordelijk voor het betalen van de verzendkosten voor retourneren van de bestelling. Indien je van mening bent dat het product beschadigd/defect is bij ontvangst, of je hebt een onjuist product ontvangen, zal Cressana® je bij het retourproces begeleiden. Indien je twijfelt, neem contact met ons op. Onze contactinformatie staat onderaan dit Retourbeleid.
DEEL 3 RETOURPORTAL
Met behulp van het Cressana® retourportal is een retourzending binnen 5 stappen geregeld.
We lichten hieronder de 5 stappen toe en welke gegevens je nodig hebt om succesvol een retourzending aan te maken.
Stap 1: Bekijk zending: Postcode en Trackingnummer (voorbeeld: JVGL1234567890123456)
Stap 2: Details retouren:
Naam contact, Adres, Huisnummer, Postcode, Stad, E-mail, Telefoon
Reden is een Keuzemenu:
- Onjuist product besteld
- Geen reden
- Product beschadigd/defect bij ontvangst (neem eerst contact met ons op)
- Product voldoet niet aan de verwachtingen
- Product niet benodigd
- Onjuist product ontvangen (neem eerst contact met ons op)
Bericht
Stap 3: Kies afleverpunt: Op basis van je postcode zie je suggesties van locaties waar het pakketje afgeven mogelijk is.
Stap 4: Bevestiging: Overzichtspagina van retourzending, hier controleer je je gegevens en bevestig je de retourzending.
Stap 5: Retourlabel printen: druk het label af. Pak het pakketje stevig in om zeker te zijn dat deze onbeschadigd retour komt.
Indien je ervoor kiest geen gebruik te maken van ons retourportal, overweeg dan om je zending met Track & Trace te versturen. Indien een track & Trace niet met de zending wordt meegestuurd garanderen wij niet dat we de zending daadwerkelijk ontvangen.
Contactinformatie
1) per email: info@cressana.nl
2) per post:
Quality Health Solutions BV
Vrusschemigerweg 149 6417PJ Heerlen
-----
Bijgewerkt: 31-10-2017